فراقش را تحملّی نیست

خرید بک لینک
حیدو هدایتی خواننده بوشهری که با دست خالی شروع کرده و پس از چندین سال به تازگی موفق شده اولین آلبوم خودش را منتشر کنه. آهنگهای وی را میتوانید در لینکهای قرار داده شده دانلود کنید و در صورت تمایل برای حمایت از او آن را خریداری کنید.هنر حیدو در تقدس بخشی به غم هست. در واقع متن و نحوه خواندنش یادآور متنهای عاشقانهی شاعرانی هست که باهاشون بزرگ شدیم. همچنین لهجهاش برای طرفدارها جذاب هست و به او این امکان رو میدهد که از دل بخونه.عموم خوانندهها وقتی که متن غمانگیز میخوانند آن را با تم شاد ترکیب میکنند یا به نحوی از غصه میخوانند که سوگ به دل میافتد. اما آثار حیدو همانند خلیجفارس آرام هستند و به شنونده یک شانه برای تکیه کردن و آرامش گرفتن هدیه میدهد.منگهحیدو هدایتی احتمالاً مُنگِه (چیزی شبیه غرغر کردن) معروفترین اثر حیدو باشد. شروع این آهنگ شاعرانه برای من یادآور غزل سعدی هست که میگوید:میروم وز سر حسرت به قفا مینگرم                             خبر از پای ندارم که زمین میسپرمحیدو هم اینطوری شروع میکنه:مو هر جا بِرُم سر وا وِگردانُم تو چشای خو اِت سنبل میکارم. او به زیبایی انتظار عاشق را به تصویر کشیده، انتظاری که خود هم میداند که به احتمال زیاد ثمر بخش نیست اما اندیشیدن به معشوق را به دیگر همنشینیها ترجیح میدهد.  تریشکوحیدو هدایتی تریشکو به معنی رگبار ناگهانی و اشاره به بارانهای بوشهر دارد. بارانهای ناگهانی که گویی قرار است سیل بیاید ولی زود فروکش میکند.در جنوب عموماً از ساز نیانبان برای آهنگهای شاد و از سنج و دمام برای قالبهای غم فراقش را تحملّی نیست...ادامه مطلب

ما را در سایت فراقش را تحملّی نیست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 162 تاريخ: پنجشنبه 14 مهر 1401 ساعت: 9:12

شاید برای خیلیها سوال بنظر برسه که درونگراها چطور حال خودشون رو خوب میکنند. قوای از دست رفته چطوری قراره برگرده؟یک ایده میتونه عکس پایین باشه. اگرچه این روش پرکاربرد و خوب هست ولی برای من روشها کمی مراحل بیشتری دارند. روشی که دوست دارم اشتراک بذارم. خاطرهسازی با آهنگ هست. کافیه که زمانی که حال و هوای متناسب با آهنگ عزیزتون دارید در یک مکان خاص بهش گوش بدید و تصویر خودتون در اون لحظه را به یاد بسپارید. شاید لازم باشه این کار چندین مرتبه تکرار بشه. این کار باعث میشه وقتی که بعد از مدتی دوباره اون آهنگ را گوش میدید تصویر آن خاطره تلخ و شیرین به ذهنتون بیاد و احساسات شما را تشدید کنه. مثلاً من آهنگ خوب به خاطر دارم که 6 سال پیش آهنگ Arwen's Vigil را روی پشتبوم دانشکده مهندسی گوش میدادم. چشمام را بسته بودم و لپتاپم را مثل ضبط صوتهای قدیمی در دست گرفته بودم و بلند بلند قدم برمیداشتم. حالت ناشیانهای از رقص. به هر حال این آهنگ به من حس آرامش و سبکبالی میده. یا به طور مشابه آهنگ West coast سه سال پیش اول صبح هنگامی که به محل کار در پالایشگاه میرفتم گوش میدادم. روزهای سختی بود و خاطرم هست که با این آهنگ شاد میشدم و به خودم قول میدادم. هنوزم همینطوره...حوصله متن از این خارجه که آهنگ مختلف خودم و دلیلهاشون رو بیان کنم. بهتون پیشنهاد میکنم یک آهنگ که دوست دارید انتخاب کنید و هر وقت حال و هوای روحی اومد باهاش از خودتون یک تصویر سازی کنید. یک روزی به کارتون میاد. :-"الیته این حرفا هیچ دلیل علمی پشتشون ندارند تجربه شخصی منه. اگه برای شما جواب نداد مسئولیتی نمیپذیرم. :)) فراقش را تحملّی نیست...ادامه مطلب

ما را در سایت فراقش را تحملّی نیست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 89 تاريخ: پنجشنبه 14 مهر 1401 ساعت: 9:12

2 سال پیش یکی از دوستام که از من بزرگتر هست بین دو راهی اپلای و سربازی گیر کرده بود. حتی دیگه دفترچه هم فرستاده بود و قرار بود بره. اما به طور خیلی شانسی یک پذیرش از یک دانشگاه استرالیایی، یک رشته چرت گرفت که با استفاده از اون وقت خرید. بعد در این وقت اضافه یک کشور اروپایی هم پذیرش کرد و از کشور فرار کرد. از صمیم قلب براش خوشحالم و چند روز پیش هم که دیدمش با وجود اینکه اونجا تحت فشار درسی و کاری زیادی هست ولی در مجموع برای آیندهاش مسیر روشنتری رو میبینه، حتی از نظر اندام هم خیلی متناسب شده بود. در نقطه مقابلش یک دوست دیگهام امسال باز بین همون دو راهی گیر کرده و خب حتی دکتری ایران هم بنظر نمیاد که قبول بشه. این دوستم هم شانسش شاید چیزی کمتر از 10 درصد باشه و من خب نگرانشم. یک پسر 29 ساله بعد این همه درس خوندن در تاپترین دانشگاههای ایران اگه بره سربازی و 31 سالگی برگرده چی ازش باقی میمونه؟ این دو دوست من در یک شهر متولد شدهاند، در یک مدرسه و در یک دانشگاه تحصیل کردهاند و رزومه مشابهی دارند. با این وجود یکی شانس آورد و دیگری هنوز در برزخ به سر میبره. اما میدانم که همه به این ماجرا به این دقت نگاه نمیکنند و از طرف اطرافیانشون به شکلهای متفاوتی قضاوت میشند. احتمالاً اشخاص دیگری نیز با آنها مقایسه غیر منصفانه میشند و فشار بیشتری به روی دوششون میارند.در مسیر موفقیت زندگی، ثروت و حمایت خانوادگی مهمترین نقش را ایفا میکنه شما اگر بخواهید موفقیت را با تلاش و کوشش فردی خودتون کسب کنید و یکی از محدود افرادی باشید که صرفاً روی پای خودش میایسته باشید. برای موفقیت در درجات عالی نیاز حیاتی به مقداری قابل توجهی شانس دارید. عموماً افرادی که از این نعمتها بهرهمند میشند ا فراقش را تحملّی نیست...ادامه مطلب

ما را در سایت فراقش را تحملّی نیست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 89 تاريخ: يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 9:48

امروز متوجه شدم که پسر چند وقته من بجز اشتراک گذاشتن احساسات روزمره، دانستههای ناشی از خواندنهای جسته و گریخته، متن طولانی و عمومی ننوشتم. امروز کمی بیشتر از قبل در خصوص هورمونها و همینطور اوکسیتوسین دوست داشتنی خوندم و خب بنظر میاد که یکی رمان خوندن و همینطور داستان نوشتن میتونند در تولیدش موثر باشند. من نتنها این دو بلکه حتی آشپزی کردن نیز بوسیده و کنار گذاشتهام. برای همین قصد دارم پس از ادامه دادن این مقدمه کوتاه ولی ملالآور یک نوشته طولانیتر بنویسم.البته که این نوشتن همچون دیگر نوشتهها برای خودم است ولی جنسش فرق داره. اینجا نمیخواهم دغدغهای را اشتراک بگذارم یا اینکه دانسته جدیدی را ثبت کنم. صرفاً میخواهم بنویسم تا اوکسیتوسین در بدنم ترشح بشه، برای شما احتمالاً رویکرد خیلی نِردی به نظر برسه ولی برای من کنترل ماشینی بدنم یک حس قدرت به همراه حیله و مکر میده که دوستش دارم. حیله و مکری از جنس شیطنت ولی نه از آن دسته شیطنتهایی که برخی از افراد هنگام "نه" گفتن بکار میبرند. برای امثال من "نه" همان "نه" است و دو هزاری کج در بیش از 90 درصد اوقات نمیافتد. در واقع از دوران ن فراقش را تحملّی نیست...ادامه مطلب

ما را در سایت فراقش را تحملّی نیست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 103 تاريخ: سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:16

دیشب به طور اتفاقی بخشی از دقایق پایانی انیمیشن ستودنی Wall-E را دیدم. میدونی از آن دسته انیمیشنهایی هست که از زمان خودش جلوتر بوده و هرچه بیشتر زمان میگذره بیشتر به ارزشش پی میبرم. زمانی که این انیمیشن را در ذهن مرور میکردم این فکر در ذهنم تکرار میشد که اگر قرار باشه انسانها به دست تکنولوژی یا هوش مصنوعی نابود بشند لزوماً قرار نیست که یک هوش برتر الکترونیکی که خودش، خودش را برنامه ریزی کنه و تصمیم به نابودی انسان بگیره ظهور کنه؛ بلکه انسان با گذشت زمان و در دسترس بودن همهچیز کمتر از مغزش کار میکشه و به مرور تبدیل به یک انسان احمق میشه که قدرت تحلیل درست را از دست میده. درست است که همچین پیشگویی خیلی بزرگ و نیازمند بررسی دادهها و تحقیقات آماری داره ولی من این را به طور شهودی حس میکنم و میبینم. انسان کمتر از پیش نیاز دارد که مسائل را به حافظه خود بسپارد، با وجود پیچیدهتر شدن مسائل دنیا بیشتر خواهان سریعتر نتیجه گرفتن مسائل است، به وقت گذاشتن و فکر کردن به مسائل علاقه کمتری نشان میدهد. صرفاً میخواهد از تریبونی مجانی که فضای مجازی در اختیارش قرار گرفته بیشتر برای اعلام فراقش را تحملّی نیست...ادامه مطلب

ما را در سایت فراقش را تحملّی نیست دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 94 تاريخ: سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 3:16

صفحه بندی